Závěrem
Informace poskytnuté o mnemotechnických pomůckách na tomto webu, které jsou primárně zaměřeny na český jazyk, jsou určeny pro žáky základních či studenty středních a vysokých škol, kteří hledají způsoby k zapamatování velkého množství pouček či pravidel. Stejně tak jako apelujeme na generačně mladší skupiny, tak mohou tyto webové stránky posloužit i učitelům, kteří si problematiku snaží nejen osvojit, ale také předat svým svěřencům.
Snažíme se také jednoduchým způsobem poskytnout informace o paměti a paměťovém procesu, jelikož mnemotechnické pomůcky nejen zvyšují kapacitu krátkodobé paměti, ale také napomáhají ukládání informací do dlouhodobé paměti. Domníváme se, že právě v českém jazyce je využívání mnemotechnik na místě, jelikož čeština obsahuje velké množství gramatických jevů, které je nutné si zapamatovat, a to nás dovedlo k vytvoření těchto webových stránek. Jsme si vědomy, že mnemotechnické pomůcky neslouží k hloubkovému bádání v dané problematice, ani se je tak nesnažíme prezentovat, ale pro zapamatování ustálených jevů v českém jazyce nám více než dobře poslouží.
Kritické zhodnocení poskytnutých informací:
- V úvodu se věnujeme představení nejen nás, ale i projektu. Důležitý je i důvod, proč jsme dospěly právě k této tématice.
- Informace použité pro zpracování projektu pocházejí z uvedených zdrojů (u jednotlivých obrázků jako hypertextový odkaz; videa mají zástupnou fuknci hypertextového odkazu).
- Tvrzení a informace uváděné v jednotlivých složkách projektu jsou jednoznačné a srozumitelné.
- Mnemotechnické pomůcky úzce souvisejí s pamětí, kreativitou a učením.
- Projekt obsahuje konkrétní příklady.
- Stránky jsou vzájemně provázané pomocí návratníků.
- Web obsahuje videa, která doplňují informace k tématice nebo slouží jako praktické příklady.
- Logická návaznost jednotlivých sekcí, postupujeme od obecného ke konkrétnímu.
- Získání zpětné vazby na základě kontaktního formuláře.
- Kvíz pro zjištění srozumitelnosti informací.